همه افراد بعد از عمل بینی دچار تغییر صدا می شوند 

یکی از مواردی که به غلط بیان میشود تغییر دایمی صدا بعد از عمل است . این موضع ممکن است در اوایل عمل بصورت گذرا احساس شود اما پس از گذشت مدت کوتاهی و بدنبال بر طرف شدن التهابات داخل بینی دوباره به شرایط خوب برخواهد گشت یا حتی بهتتر از قبل نیز خواهد شد.

جراحی بینی بسیار درناک است

یکی دیگر از باورهای نادرست که به اشتباه بین برخی عزیزان جا افتاده است دردناک بودن جراحی بینی است. در واقع بعد از عمل ممکن است درد بسیار کمی( که بیشتر هم کیفیت فشاری یا کوفتگی دارد تا درد حقیقی ) در ناحیه صورت یا دندانها احساس کنید و پس این دوره کوتاه , دیگر افراد درد خاصی نخواهند داشت و آن میزان کم درد در ناحیه صورت هم با مسکن و کمپرس سرد و سپس گرم بر طرف خواهد شد.

عمل بینی تنها برای موارد زیبایی استفاده میشود

در بیشتر موارد که متقاضیان عمل زیبایی بینی , دچار مشکلات تنفسی و یا دیگر موارد درمانی مرتبط با بینی هستند مثل انحراف تیغه بینی , مشکل شاخکهای درون بینی , درگیری و عفونت سینوسها و یا پلیپ بینی نیز باید همراه جراحی زیبایی بر طرف شود و به هیچ عنوان افراد نباید اقدام به جراحی زیبایی بدون بر طرف کردن موارد درمانی نمایند.

بیمه هیچ یک از هزینه های جراحی بینی را پوشش نمی دهد

این نیز یکی دیگر از شایعات رایج عمل بینی است که ممکن است در برخی مواقع صحیح باشد. اگر بینی هیچ مشکل عملکردی از جنبه درمانی نداشته و صرفا به منظور زیبایی عمل شود، به احتمال زیاد بیمه هیچ هزینه ای را تقبل نخواهد کرد. در حالی که در بسیاری از موارد، متقاضیان جراحی زیبایی بینی از مشکلات ساختاری و عملکردی بویژه در درون بینی نیز رنج می برند. (مشکلاتی نظیر انحراف تیغه بینی , تغییرات بینی پس از حادثه یا ضربه و یا مشکلات تنفسی که با دارو و دیگر روش های درمانی بهبود نیافته است). در صورتی که این مشکلات برای شرکت بیمه ثابت شود، بیمه معمولا مبلغی از جراحی بینی را پوشش خواهد داد. با این وجود باید گفت که برخی کلینیک ها و پزشکان اصولا با بیمه کار نمی کنند، به همین دلیل بهتر است طی جلسه مشاوره تمام این اطلاعات را از پزشک خود بگیرید.

جراحی بینی باعث ورم ها و کبودی بسیار زیاد و طولانی میشود

مساله کبودی و ورم بینی بسته به پوست هر فرد متفاوت است و شمار قابل توجهی از عمل شده ها اصلا دچار کبودی و ورم های زیاد نمی شوند ولی ورم و کبودی بعد از عمل طبیعی و با استفاده به موقع و مرتب از کیسه یخ و سپس گرم در ۷ روز اول بعد از جراحی بینی بر طرف می شود.

بینی عمل شده بعد از عمل مشخص می شود

بعضی افراد می ترسند از اینکه بینی بعد از جراحی مشخص شود و ظاهر مصنوعی داشته باشد باید به این نکته توجه کنید جراحی به فرم های فانتزی و یا نیمه فانتزی عموما صورت را از حالت طبیعی خارج می کند ولی در صورتی که بینی به صورت اصولی و طبیعی عمل شود نه تنها ظاهر مصنوعی ندارد بلکه با رفع نواقص طبیعی بینی به بهبود صورت کمک بسیار خواهد کرد و پس از مدت کوتاهی همه به این فرم طبیعی تازه عادت میکنند و عمل شدگی آن بینی را از یاد خواهند برد.

آدرس مطب خانم دکتر شیما کمندی

مشهد – خیابان کوهسنگی – کوهسنگی ۴ – پلاک ۵ طبقه ۲

شماره تماس : ۰۹۱۵۵۶۰۹۶۳۳

شماره ثابت مطب : ۰۵۱۳۸۵۸۱۹۵۶

اینستاگرام دکتر شیما کمندی :

https://instagram.com/dr_shima_kamandi

https://instagram.com/dr.shima.kamandi